On Page SEO Faktörleri – Ahrefs 2016 Analiz

Anasayfa Forumlar   Bilişim & İnternet On Page SEO Faktörleri – Ahrefs 2016 Analiz


Bu konu 0 yanıt ve 1 izleyen içeriyor ve en son root root tarafından 10 ay 2 hafta önce tarihinde güncellendi.

1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)
  • Yazar
  • #31678
    root
    root
    Yönetici
    • Toplam yazı: 1

    Ahrefs, On Page SEO tekniklerinin olumlu ve olumsuz etkileri ile ilgili 2 milyon anahtar kelimenin analizini paylaştı. Aşağıdaki grafikler SEO’cuları şaşırtacak.

    Kaynak: https://ahrefs.com/blog/on-page-seo/

    Grafik Skalası: “-1” ile “1” arası. Yani “0”, korelasyon yok demek. Görüldüğü üzere on page seo faktörleri anca “0.1”‘e kadar ulaşıyor.

     

    On Page Seo Faktörleri

     

    Diğer enteresan grafik:

    Backlink Faktörü

    Yuardaki Grafik, Backlink faktörünün sayfanızın sıralamasında çok daha fazla etkiye sahip olduğunu göstermektedir.

     

    Tam Eşleşen Anahtar Kelime Kullanımı

    1. Anahtar kelimenin alan adı içerisinde geçmesi

    * 2012’deki google güncellemesinde, EMD (Exact Match Domains) değerini düşüreceğini açıklamasına rağmen, keyword domainler halen etkili.

     

    2. Anahtar Kelimenin URL’de geçmesi

    * URL’nin çok fazla anahtar kelime içermesinin negatif bir etki yaptığı görülüyor.

    Örneğin:
    url: turk5.com/forum/konu/on-page-seo-faktorleri-ahrefs-2016-analiz

    yerine daha kısa olan

    url: turk5.com/forum/konu/ahrefs-analiz kullanmak istatistiklere göre daha etkili.

     

    3. Anahtar Kelimenin Meta Title’da (Başlıkta) geçmesi

    * Aslına bakarsanız grafiğe göre Google ön sayfasında bulunan sayfaların büyük çoğunluğu tam eşlemeli anahtar kelimeyi meta title’da (başlıkta) kullanmıyor.

     

    4. Başlığın Anahtar Kelime(ler) ile başlaması

    * Bu tekniğin de çok az bir etki yaptiği gözleniyor.

     

    5. Anahtar Kelimenin Meta Description’da geçmesi

    * Görüldügü üzere Google ilk 10 sıralamasında bulunan sayfaların büyük çoğunluğunun Meta Description’ı yok. (%70+) Bu da meta description’ın çok da önemli olmadığını gösteriyor.

     

    6. H1 Başlık Etiketinde Anahtar Kelime kullanımı

    * Google ilk 10 sıralamasında bulunan sayfaların %85’i H1 etiketlerinde anahtar kelime kullanmıyor.

     

    7. H2 Başlık Etiketinde Anahtar Kelime kullanımı

    * Bu sefer grafiğe göre Google ilk 10 sıralamasında bulunan sayfaların %93’i H2 etiketlerinde anahtar kelime kullanmıyor.

     

    8. İçerikte Anahtar Kelime kullanımı

    * Araştırmaya göre Google ilk 10 sıralamasında bulunan sayfaların %75’i içeriğinde tam eşlemeli anahtar kelime tek bir kere bile geçmiyor.

     

    9. İlk 100 Kelime İçinde Anahtar Kelime kullanımı

    * İçeriğinde tam eşlemeli anahtar kelime kullanan sayfalar arasında %80’i ilk 100 kelime içinde anahtar kelime(ler) kullanmış.

     

    10. Resimlerin Alt Etiketinde Anahtar Kelime kullanımı

    * Google ilk 10 sıralamasında bulunan sayfaların %70+’i resimlerin alt etiketinde anahtar kelime kullanmıyor.

     

    Genel On Page SEO Faktörleri

    1. Sayfanın Yaşı

    * Sayfanın yaşı şu ana kadar incelediğimiz on page seo faktörleri arasında en etkili faktör olarak gözüküyor. Ancak şunu da unutmamak gerekir, eski sayfaların backlink kazanmak için daha fazla zamanı olur. Bu faktör de unutulmamalı.

     

    2. Https (ssl sertifika) kullanımı

    * Google ilk sıralda bulunan sayfaların %80’inden fazlası https (ssl) kullanmıyor.

     

    3. Sayfa yüklenme Hızı

    * Araştırmalarımızın sonuçlarına göre, bu faktörün Google sıralamasında az bir etkisi var.

     

    4. İçeriğin Uzunluğu

    * İçeriğin Uzunluğu şu ana kadar incelediğimiz on page seo faktörleri arasında ikinci en etkili faktör olarak gözüküyor. Demek ki özgün ve uzun içerik google tarafından seviliyor.

     

    5. Url Uzunluğu

    * Yukarda da bahsettiğimiz gibi, kısa URL’ler daha iyi sıralama alıyorlar.

     

    Url’de dizin sayısı

    * Örneğin:

    url: turk5.com (dizin=1)
    url: turk5.com/dizin1 (dizin=2)
    url: turk5.com/dizin1/dizin2 (dizin=3)

    Url Uzunluğunda olduğu gibi az dizin kullanmak istatistiklere göre daha iyi.

     

    6. Otoriter Sitelere Link verme

    * Üstteki grafik otoriter sitelere link vermenin positif etkisi olduğunu gösteriyor.

     

    7. Çalışmayan Linkler (Kırık Linkler)

    * Kırık linkler “kötü kullanıcı deneyimi” olarak kabul edildiği için Google kırık linker barındıran sayfaları cezalandırabilir. Google ilk 10 sıralamasında bulunan sayfaların sadece %2’sinde çalışmayan linkler bulunuyor.

     

    8. Sosyal Medyada Paylaşımlar

    * Google ilk 10 sıralamasında bulunan sayfaların yaklaşık %70’i sosyal medyada sıfır paylaşimi var. Sosyal medyada en az bir paylaşımın bulunması sıralama açısından az bir paya sahip.

     

    Paylaşım Sayısının Sıralamada Sosyal Ağlara göre etkisi

     

    Bu kadar! Tecrübeli SEO’cuların bu araştırma hakkında ne söyleyeceklerini açıkcası çok merak ediyorum.

1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)

Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.