Yazı işleri müdürlüğü kursu

  • Bu konu 0 yanıt içerir, 1 izleyen vardır ve en son 1 yıl önce imageAkar6523 tarafından güncellenmiştir.
  • Akar6523
    Üye
    Yazılar: 26

    Yazı işleri müdürlüğü ne demek?

    Yazı işleri müdürlüğü, gazetelerde, dergiyle ilgili dergilerde, Adalet Sarayı ve Belediye gibi kamu kurumlarında yazılı iletişim kanallarının yönetilmesinden ve yayınların işleyişinin sağlanmasından sorumludur. Yayının tonunu, editoryal yönünü ve yönergelerini belirler. Yazı işleri müdürlüğü kursu almak için ulaşabilirsiniz.

    Yazı işleri müdürlüğü ne iş yapar? Görev ve sorumlulukları nelerdir?
    Asıl görevi gerekirse yazma görevlerini üstlenmek ve tüm bölümler içinde sorunsuz ve sürekli iletişimi sağlamak olan Yazı işleri müdürlüğünün ek işlevleri şunlardır;

    • Basılı gösterimlerin, web sitesi içeriğinin ve dahili yazışmaların yönetimi ve takibi,
    • Gerekirse iyileştirmeleri hakkında önerilerde bulunmak için doğruluğunu ve yeterliliğini doğrulamak için içerdiği her şeyi ve fotoğrafları inceleyin,
    • C’de oluşturulan içeriğin bu stille eşleştiğinden emin olmak için düzenleyicinin veya kuruluşun yazım kurallarını ve stilini ayarlayın,
    • Yayını veya departmanı finansal olarak yönetin,
    • Yetkililerin çalışmalarını takip etmek için devlet kurumlarında görev yapan daire başkanlığına yazılı görev verilmesi,
    • Resmi yazışmaların uygun şekilde hazırlanmasını sağlayın,
    • Yasama ve idari makamlar tarafından kendisine verilen görevleri yerine getirmek,
    • Tüm editoryal toplantılara katılım,
    • Seçim Komitesinin çalışmalarını yürütmek için etkili iletişim ve işbirliği oluşturun.

    Yazı işleri müdürlüğünde çalışmak iyi mi?
    Özel sektörde veya bir kamu kurumunda yazı işleri müdürü olabilmek için karşılanması gereken ortak kriter, üniversitelerin dört yıllık eğitim veren bölümlerinden lisans derecesi ile mezun olmaktır. Devlet kurumlarında yazı işleri müdürlüğüne atanma veya terfi için ön koşullar vardır. Söz konusu koşullar kurumlar arasında kesin olarak farklılık göstermektedir. Görevde yükselme sınavı ile ilgili bilmeniz gerekenleri sitemizden öğrenebilirsiniz, kısaltması gys’dir.

    Yazı işleri müdürlüğüne dahil edilmesi gereken özellikler
    Yönetim ve ekip çalışması yapabilme,
    Mükemmel sözlü ve yazılı iletişim becerileri,
    Kitle iletişim araçlarında deneyim kanıtı,
    Stres altında çalışabilir,
    İşin belirlenen zaman dilimi içerisinde teslimini gerçekleştirebilmek.

    Etiket: ,

  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
 


Benzer Konular