P.O.P Lojistiği Nedir?

  • Bu konu 0 yanıt içerir, 1 izleyen vardır ve en son 1 yıl önce imageErenbor tarafından güncellenmiştir.
  • Erenbor
    Üye
    Yazılar: 472

    Türkçe karşılığı satın alma noktası olarak çevrilen P.O.P lojistiği müşterilerin satın alma fikrine etki edecek olan tüm aktiviteleri kapsayan bir tür disiplin modelidir. Müşteriler son kararını vermediği zamanlarda rakip firmalara ait ürünleri değerlendirir ve bu sayede satın alma süreçlerini yönetmeye çalışırlar. Bu lojistik modelini daha yakından anlayabilmek için birkaç örnek vererek başlayabiliriz. Mesela bugün AVM’lerde görmüş olduğunuz tadım stantları ya da marketlerde görmüş olduğunuz broşürler bu faaliyet kapsamında değerlendirilmektedir. Kısacası bu sistem ve düzen sayesinde ürünlerin doğru bir zamanlama planlamasıyla titiz bir şekilde taşınması ve satın almayı harekete geçirecek aksiyonun oluşturulmasını içeren bir süreçtir.

    P.O.P Lojistiğinin Avantajları Nelerdir?

    P.O.P Lojistiği sayesinde müşterilerin satın alma süreçlerine doğrudan etki edilmiş olur ve bu da firmaların gereksiz depolama hizmetleri almalarını ya da tüketiciye ürünlerin doğru zamanda ulaştırılmasını sağlayacaktır. Müşteri memnuniyetinin artırılmasını sağlayabilecek her türlü faaliyet kapsamında lojistik hizmetlere önem vermek gerekir. Unutmamak gerekir ki hangi sektörde olursa olsun birden fazla rakip yarış halindedir ve önemli olan pek çok konu vardır. Yani müşteri sadece ürünün kalitesiyle değil kendisine ulaştırılma şekliyle de yakından ilgilenmektedir.
    Herhangi bir ürünün başarılı ve planlı bir şekilde müşteriye ulaştırılabilmesi müşteri memnuniyetini sağlayacağından dolayı bu satış grafiğinin daha da yukarı çıkmasına imkan sağlayacaktır. Kısacası tüm faaliyetler içerisinde maksimum hizmet için ulaşım çok önemlidir.

    Etiket: 

  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
 


Benzer Konular